Sunday, June 13, 2010

Okumak, daha çok okumak




Şu sıralar deliler gibi roman okuma modundayım. Yaz da geldi ve akademik yıl bitince yükümlülükler hafifledi ya, bana gün doğdu. Normalde işim için tarih kitapları ve makaleler okuyorken, kendi keyfim için ise roman okuyorum. Koltuğa uzanıp elime buz gibi bir bardak su alıp, pencereden püfür püfür esen meltemde saatler boyunca başka dünyaların içinde kaybolmaktan daha güzel ne olabilir şu hayatta?


Ölmeden önce mutlaka okumayı istediğim ve hayatımda okuduğum en uzun kitap olma şerefine erişecek olan 'Atlas Shrugged'a başladım. Tam 1200 sayfa!! Bir tuğla gibi. Kucağıma koysam ağırlığından nefesim kesiliyor. Bakalım ne kadar sürede üstesinden gelebileceğim :)

Şimdiye kadar okuduğum 50-60 sayfa ise tek kelimeyle enfes...Okurken aklıma Godspeed you! Black Emperor'ın şarkıları geliyor.



3 comments:

  1. Buraya bir buçuk A4 dolduracak bir yorum yazmıştım. Gönder dedim ve Blogger hata verdi inanamıyorum.

    Ayn Rand'ın düşüncelerini beğendiniz mi, merak ediyorum gerçekten? Çok şaşıracağım çünkü öyleyse.

    ReplyDelete
  2. Merhaba Oğuzhan,

    Şimdilik, üslubunu ve edebi dilini çok beğendim diyebilirim. Henüz 60 sayfa okumuş olduğum için 'düşüncelerini çok beğeniyorum' gibi bir genelleme yapmam için çok erken.

    Neler yazmıştın, merak ettim çok :)


    Moonie

    ReplyDelete
  3. Yanıtım geç kaldı kusura bakma, üniversite sınavlarındna birine gireceğim yarın. Onun son koşuşturmacaları içindeydim bu hafta.

    Son zamanlarda çok ilginç bir biçimde pazarlanıyor Ayn Rand. Yakın zamanda bu pazarlamanın en belirgin örneği Lost'ta Dharma Initiative'in adadaki yerleşkelerinden birisindeki kitaplıkta duran bir Ayn Rand kitabıyla yaşanmıştı. Hayatın Kaynağı (Fountainhead)'nın da filmi çekiliyordu en son duyduğuma göre. Bu arada, okuyanların ilgisini çekebilir, ABD'de Tanrı'dan (İncil) sonra en çok satan yazarmış kendisi. :) Benim yazdığım da Ayn Rand'a bir yergi niteliği taşıyordu.

    Sen okumanı tamamladığında büyük olasılıkla buraya ufak bir inceleme yazarsın. Ayn Rand'ın bir düşünce insanı olduğunu göz önünde bulundurursak, yine büyük olasılıkla o incelemede Ayn Rand'ın düşünceleri de yer bulur.

    Nasıl olsa ben blogunu takipteyim, o zaman yazarım tekrar. :)

    ReplyDelete