Wednesday, November 26, 2008

Şükretmeyi bilmek


Yarın A.B.D'de Şükran Günü.
Çoğu insan için deliler gibi yemek yemeyle özdeşleşen bir gün olsa da ben seviyorum bu günün arkasındaki fikri.
Şükretmek yaşamımın başlıca düsturlarından biri olduğu için sanırım.
Amerikalılar'ın bu günde söyledikleri bir şey var 'Count your blessings' diye. Yani bir durup, hayatınızda var olduğu için şükran duyduğunuz, kendinizi şanslı hissettiğiniz her şeyi, herkesi bir bir saymak.
Ne kadar önemli ve gerekli bir davranış bu. Herkes için.
Şükreden insan, elindekilerin değerini bilir. Sahip olmadıklarına bakıp iç geçirmek, mutsuz olmak yerine, sahip olduğu herşeyin kıymetini çok daha iyi anlar.
Şükreden insan, mutlu insandır. Gereksiz kıskançlıklarla ve özentilerle doldurmaz hayatını. O anı yaşar, o anda mutlu olmasını bilir.

Bu Şükran Günü'nde, şükürler olsun ki:

- Beni seven ve destekleyen bir ailem, annem, babam, kardeşim, eşim ve arkadaşlarım var.

- Başımın üzerinde bir çatı, soframda sıcak yemeğim var. 'Nohut oda bakla sofa' da olsa kışın sıcak bir evceğizim var :)

- Ayaklarım var ve yürüyebiliyorum, gözlerim var, görebiliyorum. Ellerim var, tutabiliyorum. Yediğim şeylerin tadını alabiliyorum. Doya doya derin bir nefes alabiliyorum. Sağlığım var.

- Yapmayı sevdiğim bir işim ve uğraşım var, hayatlarına dokunduğum bir çok insan var. Öğrencilerim var, hocalarım var, kitaplarım var :)

- Herşeyden önemlisi, iç huzurum var. Beni sabah yataktan kaldırmaya yetecek kadar enerjim, gülümseyebilecek kadar neşem var.

Şükürler olsun.


3 comments:

  1. Sukrettigin tum maddeler de derinden sukrelesi seyler. Ozellikle son maddeyi cok sevdim. Yasam enerjisi dusuk tum insanlara Allah nasip etsin.

    Iyi sukran gunleri haftasi.

    ReplyDelete
  2. Cok tesekkur ederim Nurvenurcum. Evet Allah hepimize yasam sevinci versin:)

    ReplyDelete
  3. Ben açıkçası bu amerikalılara biraz hayranım.Misal filmlerde bile bu konu işleniyor.Çocuk evde yatmak üzere annesi içeri geliyor ve dua ettin mi yavrum ? dedikten sonra çocuk ya evet diyor ya da hemen yatagının yanına geçip ellerini bir araya getirip duaya başlıyor.Yemekte yemek duası yapıyorlar, yatarken dua ediyorlar.Dua, yani şükretme ve dahi isteme yeri iken bu nedenlerle bunu uygulayan insanlara bayılıyorum.
    Burada bunları bir progrma yapsa, senarist bunları programa koysa hemen şeriatçı ilan edilirler.Yazık..
    Ne diyelim o zaman.
    Elhamdülillah.

    ReplyDelete