Monday, April 13, 2009

O Çocukları


Ben çok sevdim bu filmi ya.. Gerçekten çok sevdim! İçimi ısıttı bu film, başka ciddi, karamsar, hüzünlü, nostaljik...vs Türk filmlerinin tam tersine. Özgü Namal yine duru ve sade güzelliğiyle, başarılı oyunculuğuyla beğenimi kazandı. Çocuk oyuncuların hepsi ayrı bir şirin. Demet Akbağ ve Altan Erkekli zaten Türk tiyatrosunun duayenlerinden, bu filmde de inanılmazlar. Oynadıkları her sahneyi öyle bir doldurmuşlar ki, döktürüyorlar resmen, konuşturuyorlar oyunculuklarını. Filmin hüzün-kahkaha dengesi de tam yerinde olmuş. Tuzu biberi yerinde, çok lezzetli bir çorba gibi sanki! Çok keyifle izledim O Çocukları filmini. İsmi ilk başta insanı biraz irkiltse ve bazı sahnelerinde gerçekten sunturlu küfürler olsa da hiçbiri göze batmıyor, kulağı tırmalamıyor. Aksine filmin güzelliğine güzelik katıyor bence. İzleyiciyi de gülmekten öldürüyor! :)

Gerçekten düşündüm de, bunca zamandır yurtdışında yaşıyorum, İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolcadaki küfürlerin çoğunu da duydum. Hayatta küfreden bir insan değilim, sürekli küfredenlerden de pek hoşlanmam.

Ama çok başı sıkıştığında ya da bir şey çok ters gittiğinde, insanı kendi anadilinde şöyle doyasıya küfretmekten daha fazla rahatlatan az şey var şu dünyada! İngilizce ya da başka bir dilde küfredince insana gerçekten küfrediyor gibi gelmiyor. İlle de kendi anadilinde olması lazım. Çok ilginç gerçekten! Hatta bununla ilgili bir makale bile yazılabilir bence. (Akademisyen ruhum kabardı yine)

Uzun sözün kısası film bence gayet hoş, keyifli. Tavsiye ederim size de.

2 comments:

  1. Ben de turkce'de asla kufur edemem. Bazi kelimeleri agzima alamiyorum. Ama o kelimelerin inigilizclerini kullaninca hicbir sey hissetmiyorum. Ingilizce versionlari beynimdeki ahlak duvarina carpmiyor sanirim:)

    ReplyDelete
  2. Ben de aynen boyle hissediyorum. Yani aslinda ben de baska insanlarin yanindayken degil de, bazen tek basima bir yere carptigimda filan, ancak o zaman söyleyebiliyorum bazi kufurleri, o da Turkce olmali ama! :)

    ReplyDelete