Monday, May 25, 2009

En güzel evlilik hediyelerim

Geçen sene bu zamanlarda evlilik hazırlıkları, taşınma, benim final sınavlarım...vs gibi bir çok sebepten inanılmaz yoğun günler geçiriyorduk. Yine bir yaz daha kapıya dayandı (1 yıl nasıl geçti anlayamadan) ve yine herkes evlilik telaşesi içinde. Bu yaz davetli olduğum bir çok düğün, davet...vs var ve hediye seçmek, almak o kadar zor ki! Bazen düşünüyorum da Türkiye'deki altın verme adetimiz ne kadar güzel (ve herşeyi o kadar kolaylaştırıyor ki!) Benim gibi arkadaşları evlenen varsa yardımcı olması açısından kendi deneyimlerimi paylaşayım dedim.

Evimize hem Türkiye'deki hem de Amerika'daki aile üyeleri, akraba ve arkadaşlarımızdan gelen bütün hediyeler çok düşünceli, çok güzel hediyelerdi. Hepsini kullanıyoruz, neredeyse hiçbiri kenara atılmadı. Bizi düşünen ve bize yeni hayatımızda kullanacağımız hediyeleri alma inceliğini gösteren herkese de buradan ayrıca tekrar teşekkür ediyorum :)

Bütün bu hediyeler içinde en çok öne çıkanlarsa, sanırım el emeği ve göz nuru olanlar ve kişiselleştirilmiş olanlardı (Yani özel olarak Moonie ve Bart için yapılanlar). Çok sevdiği birinin kendi eliyle yaptığı hediye insanı çok mutlu ediyor. Yıllar boyu saklanacak bir yadigar oluyor.

Aynı şekilde günlük hayatın içinde kullanılabilecek hediyeler de çok yararlı oluyor ve makbule geçiyor. Mesela bize pilav tenceresi alan arkadaşımız S.yi her pilav yapıp yediğimizde anıyoruz :)

Evet şimdi hediyelerimize geçelim:

1- Çeyiz Sandığım:



Evet yanlış görmediniz, bu minicik ve dünya tatlısı sandık benim çeyiz sandığım! Annem, ben hiç bir zaman evliliği bir hayat amacı gibi görmediğim için hiç bir zaman bana çeyizler düzmedi, sandıklar dolusu eşyalar toplamadı. Benim için de, annem için de eğitimim her zaman daha ön plandaydı. Hiç bir zaman 'Evlensem, çoluk çocuk sahibi olsam' diye rüyalar kuran kızlardan da olmadığım için benim öyle dantelli havlularım, saten yorganlarım filan da olmadı hiç. İyi ki de olmamış, şimdi herşey gayet kolay satın alınabiliyor ve zaten bence evli bir çifte bir yorgan iki yastık ve iki çarşaf takımı yeter de artar bile! Daha önce de söylediğim gibi evde çok fazla eşya olursa korkan, minimalist bir kızım ben!



Bu güzel çeyiz sandığını da bana canım A. ablam hazırladı. Kendi elleriyle süslediği bu güzel sandığın içinde benim için hepsi birbirinden değerli ve hazine değerinde olan ciciler var. Ayrıca A. ablam o kadar ince düşünmüş ki, Bart'ın bana nişanımızda getirdiği güzel çiçek buketinin incilerle süslenmiş tülünü, sandığın iç kapağını süslemek için kullanmış. Böylece sandığım benim için daha da anlamlı oldu. Tekrar çok teşekkürler A. ablacığım!


2- Resim:


Annem ve babamın ressam arkadaşları İclal Erentürk'ün bizim için yaptığı resim. İsmi 'Köprüdeki Aşıklar'. O kadar güzel ki evimizin baş köşesinde duruyor. Bu resmi bize hediye ettiğinde ne kadar mutlu oldum anlatamam, sadece bizim için yapılmış ve eşi benzeri olmayan, harika bir hediye. İnsanın evinde imitasyon olmayan, orijinal bir sanat eserinin olması çok güzel gerçekten. İclal Erentürk'ün resimlerine ve iletişim bilgilerine şuradan ulaşabilirsiniz.

3- Tabak:


Yine çok şirin ve düşünceli bulduğum, İngiltere'de yaşayan kuzenimiz A.nın bize hediye ettiği tabak. Tabağın üzerinde Bart ve Moonie var gördüğünüz üzere. İşin güzelliği de resimlerin bize çok benzemesi! Hatta benim kafamda duvağım bile var gördüğünüz üzere :) Alttaki tarih ise evlilik tarihimiz. Bundan daha düşünceli ve güzel bir hediye düşünemiyorum. Yıllar boyu saklanacak, evladiyelik bir hatıra.

4 - Saat:


Minimalist ve sade olan herşeyi çok sevdiğimi bilen canım arkadaşım N, bize evlilik hediyesi olarak bu kocaman ve çok güzel saati almış. Dikkatli bakarsanız hafif kabartmalı sayılar görülüyor. Bembeyaz saatimiz duvarımıza o kadar yakıştı ki, ve o kadar güzel bir yerinde ki evimizin, ona da her gün defalarca bakıyoruz. Baktıkça da canım arkadaşım N.yi hatırlıyoruz :) Böyle güzel ve düşünceli bir hediye aldığı için ona da çok teşekkürler!


İşte bunlar arkadaşlarınızdan ya da ailenizden evlenecek olanlara verilebilecek bir kaç güzel hediye fikri.

Mutlu haftalar,

Moonie

No comments:

Post a Comment