Thursday, July 16, 2009

Los Amantes del Circulo Polar


Uzun zamandır böyle naif ve masum, böyle güzel bir aşk filmi izlememiştim. Çoğu sahnesini yüreğim ağzımda çarparak, nefes nefese izledim. İçime işledi Ana ve Otto'nun aşkları, hayatlarındaki 'tesadüf'ler, dairesel, döngüsel hikayeleri.. 'Tesadüf' diye bir şey var mıdır gerçekten? Yoksa 'Kader' dediğimiz o garip, esrarlı ama çok güçlü rüzgarın küçük oyunları mıdır tesadüfler? Belki de benim ve Bart'ımın hayatımızda var olan onlarca açıklanamayacak benzerlik ve tesadüf yüzünden bu kadar etkilendim bu filmden.. Belki de çoğu insanın aksine soğuğu ve kış mevsimini sevdiğim için.. Ya da 'Kutup ışıkları'nı görmek istediğim için.. Belki de bir zamanlar Norveç'te 'Geceyarısı Güneşi'ni ben de görmüş olduğum için..

Belki de hayatta bazı şeyler gerçekten de asla açıklanamıyor. İki insanı birbirine doğru yaklaştıran, onları buluşturup birbirlerine aşık eden 'tesadüfler silsilesi', belki de tesadüf değil gerçekte. Daha çok, kaderin kocaman bir satranç tahtası üzerinde oynadığı hamleler gibi.

İspanyol sineması Almodovar'dan, Amenabar'dan ibaret değilmiş, Julio Medem'in bu enfes masalıyla, 'Kutup Dairesi Aşıkları'yla çok daha iyi anladım bunu.


4 comments:

  1. Benim de cok merak ettigim filmlerden biri. Senin yorumundan sonra ilk firsatta bulup izleyecegim.

    ReplyDelete
  2. harika bir filmdir. tesadüf temalı filmlere şüpheyle yaklaşırım bazen ama bu gerçekten özel bir film.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:49 AM

    Filmlerle pek aram yoktur ama aşk filmlerini severim. Teşekkürler paylaşım için.

    ReplyDelete
  4. Merhaba Nurvenur,

    Bence de kesinlikle izledigine pisman olmayacagin bir film bu.. Ben cok etkilendim.

    Merhaba Sera,
    Gercekten oyleymis. Hatta galiba ben bu filmin ismini once senin blog'unda bir yerlerde gormustum diye hatirliyorum, o yuzden sagol valla :)

    Merhaba Kitap Kurdu,
    Bence cok guzel bir ask filmi. Begenecegine eminim.

    Moonie

    ReplyDelete