Monday, January 11, 2010

Amerika'da Doktora Nasıl yapılır?

Doktora üzerine uzun zamandır bir yazı dizisi yazmak istiyordum. Yukarıdaki soruyla blog'uma gelen ve bana da soru soran insan sayısı epeyi çoğaldı çünkü. Güzel bir referans olabilecek bir yazı dizisi yazmak istiyorum, ama benden önce bu konuya eğilmiş olan insanların emeklerine de dikkati çekmek istiyorum aynı zamanda.

Amerika'da doktora sürecini ana hatlarıyla şu bölümlere ayırabiliriz:

1- Gerekli sınavlara girmek
2- Başvuru ve kabul süreci
3- İlk 2-3 sene ders almak
4- Doktora yeterlilik sınavları
5- Tez yazım aşaması

Bu evrelerin tümünde size yardımcı olabilecek kaynakları bu yazı serisinde toplamaya çalışacağım. Kendi tecrübelerimden (ve doktoranın son safhasında oluşumdan) da yararlanarak elimden geldiğince bu yola baş koyan insanlara yardımcı olabilecek bir yazı dizisi hazırlamak istiyorum. Tabii ki ben bir sosyal bilimler öğrencisi olarak en çok kendi alanım için konuşacağım ama her türlü öneriye ve yardıma açığım.

Hazır mısınız? Başlıyoruz!

Bir sonraki yazım: Gerekli sınavlara girmek.

4 comments:

  1. Moonish birşey çok merak ediyorum orada Alman dili ve edebiyatı bölümü var mı? Yani varmı derken elbette vardır da ilgi var mı? Mesela ben 2 yıl Turkiye'de okuduktan sonra Avrupaya geçiş yapmak istiyorum ve daha sonra mümkünse senin o taraflara yani Almanca oralarda ne kadar ilgi görüyor bilmiyorum ama:) Amerikadan çok Avustralyayı merak ediyorum gerçi çoştum yine:P
    Tek merakım böyle birşey mümkün olabilir mi Almancaya olan ilgi ne kadar o kadar :)

    ReplyDelete
  2. Merhaba Pluie'cim

    Evet burada cogu universitede o bolum var, bildigim kadariyla da Amerikalilar ilgililer o bolumle. Tabii ki ABD'de bu konuda lisansustu yapabilirsin. DAAD diye bir program exchange de yapiyor bildigim kadariyla. Yani Almanya'da okuyorsan bile bazi ABD'deki bazi univ.lerde degisim ogrencisi olarak okuyabiliyorsun.

    Bol sanslar! :)

    Moonie

    ReplyDelete
  3. Mesela bizim universitenin Alman dili bolumunun sayfasi:

    http://humanities.uchicago.edu/depts/german/15_center/center.html

    ReplyDelete
  4. Çok teşekkür ederim moonie, aslında lisans üstünü falan Almanya'da yapmak daha mantıklı olabilir gibi bilmiyorum:) Ama madem şansım var bakalım artık hele bir başlayayım bölümüme bir adım atayım gerisi gelir (:

    ReplyDelete