Wednesday, January 20, 2010

Mızmız mız

Bugün biraz yorgunum ve izninizle biraz mızmızlanmak istiyorum. Annem bana ve kardeşime hep 'of demeyin, öf demeyin' diye öğretmiştir aslında. Bu yüzden genelde çok iyimserimdir ve hayat felsefem de genelde çok bunalmadıkça şikayet etmemektir normalde.

Ama bugün biraz bıkkın moddayım doğrusu. Hem blog benim değil mi, ister neşe saçarım, ister mızmızlanırım, değil mi!

Moonie'nin 'hazzetmedikleri':

- Sürekli 'çok meşgulüm, çok yoğunum, İŞLERİM VAR' diye şikayet eden insanlar (genelde en boş insanlar onlar oluyor :)

- Son zamanlarda milletin diline dolanan 'Şu şöyle olmazsa çocuğumu keserim' lafı! O ne korkunç laftır öyle!! Söylemeyin ve söyletmeyin lütfen.

- 'Filan fıstık' diyen insanlardan hazzetmem. Biliyorum, önyargılıyım :P

- Adam gibi yemek yerine yemeğiyle oynayan insanlar. Bir yerde okumuştum. 'Yemeğiyle oynayan birisiyle evlenmeyin' diyordu. Ne doğru bir laf.

- Sürekli yemek seçen, 'onu yemem', 'bunu yemem' diyen insanlar. Annem biz küçükken 'sofradaki yemekten yemezseniz aç kalırsınız' diyerek olaya noktayı koymuştu. Düşünüyorum da, ne iyi yapmış :)

- Her şeyi bildiğini sanan insanlar. (genelde pek bir şey bilmiyor oluyorlar:)

- Sürekli 'şeytanın avukatı'nı oynayıp siz ne savunuyorsanız onun tersini savunan insanlar. Uzak dursun benden mümkünse!

- Kütüphaneden aldığı kitabın satır altlarını çizen insanlar!! (bu konuda da aşırı hassasım gerçekten)

- Tuvaletten çıktıktan sonra ellerini yıkamayan insanlar: Amerika'da da çok var bu insan tipinden. Eskiden kaldığım yurttaki umumi tuvaletlerde Uzakdoğulu bir kızın her seferinde hiç bir şey olmamış gibi kapıdan çıkıp gittiğini görünce kapı koluna dokunamaz olmuştum. Hala da tuvaletlerin kapı kollarına çıplak elle dokunamam (elime kağıt havlu alıp öyle açıyorum kapıyı: evet takıntılıyım biliyorum ama insanlar da inanılmaz pis olabiliyorlar!!!)

- Topluluk içinde birbiriyle fazla (!) samimi olan çiftler (buna 'public display of affection' deniyor buralarda ve bayağı ayıplanıyor) Ve ne yazık ki ve çok şaşırtıcı biçimde bu durumu A.B.D'den çok Türkiye'de görüyorum ben. (Türkiye Müslüman bir ülke sayılmasına ve ABD'nin bir 'Batı ülkesi' olmasına karşın!) Bu konuda komik bir teorim var: Topluluk içinde ne kadar sırnaşık olursa bir çift, başbaşa kalınca da o kadar çok kavga ediyordur bence. Yoksa neden 'aşklarını' böyle uluorta 'kanıtlamak' zorunda kalsınlar değil mi? .. :)

- İnsanı tepeden tırnağa süzen insanlar (Evet buna da Amerika'dan çok Türkiye'de rastlıyorum maalesef. Burada sokağa pijamayla çıksanız dönüp bakmazlar. Üstelik herhangi bir insana 2-3 saniyeden fazla bakmak ayıp addedilir. Türkiye'de ise kalabalık bir sokakta yürürken her yaştan kadın tarafından baştan aşağı 'süzüldüğümü' ve 'yargılandığımı' hissediyorum ve inanılmaz rahatsız oluyorum)

- Salkım saçak hasta olduklarını bile bile size sarılan ve öpen, sonra da 'ben de işte üzerinize afiyet pek kötü grip oldum' diye sırıtan insanlar.

- Sürekli emrivaki yaparak siz onların istediğini yapmak zorundaymışsınız gibi davranan insanlar.

- Ağlayan bebek / çocuklara uzaylı muamelesi yapıp nefretle bakan insanlar. Kendileri annelerinin karnından bıyıklı sakallı koca adam olarak doğmuşlardı herhalde!

- Bir gülümsemeyi, selam vermeyi karşısındakine çok gören, suratsız, etrafına negatiflik saçan mıymıy insanlar.


Uf amma şikayet ettim. ama bir daha olmayacak, söz :)

6 comments:

  1. mızmız moonie:)
    Takılıyorum sana sadece:)
    Bende lavabodan çıktığım zaman musluğu kapatmadan önce bir elim muslukta olur ya diğerinde biraz su olur kapatığım zaman o ellime dökerim havlu ilede kapı kolunu açarım bunda aynıymışız(:

    Kitap benim bile olsa böyle yapışkan kağıtlar var birşey yazacaksam ona yazar sayfaya yapıştırırım çizmeyede kıyamam benimde böyle bir takıntım var:)
    Moonie taktığın şeylerde haklısın ondan dolayı pek mız mız gibi gelmedi bana yani mızmız ama anladın sen beni:)

    Bizim insanımıza deli oluyorum insanları incellemeyi lafını etmeyi çok severler..
    öyle işte:)

    Mızmızsız günler dilerim(:
    Mutlu kal

    Pluie

    ReplyDelete
  2. Pluie'cim,

    Musluk konusunda ben de seninle ayniyim. Yani su hala akarken ellerimi kurulayip muslugu kagit havluyla cevirerek kapatiyorum. Ama bir yerde okudum ki zaten yapmamiz gereken de buymus :)

    Kitaba post-itlerle not almak cok mantikli. Ben genelde kendi defterime not aliyorum akademik kitaplar okurken.

    Cok sagol canim beni hakli buldugun icin. Bazen mizmizlik yapmak da gerekiyor yani degil mi :)

    Cok tesekkurler yorumuna
    sevgiler

    Moonie

    ReplyDelete
  3. Moonie'cim,
    Cok zevkli bir mizmizlanma yazisi olmus. Sen mizmizlanma diyorsun ama guldurdun beni:)

    Turkiye'de kadinlarin kadinlari suzmesi beni de sinir ediyor. Bir de ABD'de bir kadini suzmek direkt yanlis anlasilabilecek bir konu. Burada staring epey kaba bir davranis, ama bizim ulkenin kadinlari seviyor

    Bende ABD'de insanlari opusurken, sevisirken gormuyorum yollarda. Turkiye'ye gidince bu halk ici opusup, sevismeler beni de rahatsiz eder oldu.

    Sen yaz boyle kizdigin tip insanlari, biz zevkle okuyoruz:)

    Gorusuruz

    ReplyDelete
  4. Nurvenurcum

    Yazimin seni eglendirmesine cok sevindim. Benim amacim yalnizca icimi dokmekti ama komik bir yazi olmasi guzel olmus :)

    Proposal'in icin tekrar tebrikler,sevgiler

    Moonie

    ReplyDelete
  5. Benim de ilk yorumum olacak.
    Cok guzel bir yazi olmus gercekten. Ben de katiliyorum bu yazdiklarina. Ozellikle dert yanan insanlar beni bayiyor artik. Bazen hic kimseyle gorusesim gelmiyor. Ben de doktora yapiyorum, esim de doktora yapiyor ve de 1 kizimiz var. Yani isim basimdan askin oluyor. Ama calismayan baska birisi gelip bana ay bu aralar cok yoruluyorum, yemek yap, evi topla falan diye dert yandiginda cildiriyorum. O isler halbuki en basit seyler benim icin. Bir de zor durumunda boyle insanlardan yardim da beklememek lazim. En cok isi olan arkadasin her zaman arar seni "Bir seye ihtiyacin var mi" diye. En az isi olanlar ise aramazlar.
    Ben de dertliyim bak.

    ReplyDelete
  6. Merhaba Ilknur

    Kesinlikle katiliyorum bu soylediklerine. Benim cocugum olmamasina ragmen doktora yapmak o kadar yogun ki, ama sevdigim icin ve kendi sectigim meslegim oldugu icin sagda solda "cok mesgulum, cok yoruluyorum" diye yakinmiyorum :) ve aynen dedigim gibi calismayan insanlarin o sekilde sizlanmasi benim de cok sinirime dokunuyor.

    Bir laf vardir: "Bir isin yapilmasini istersen onu en mesgul olan insana ver" diye. ne kadar dogru :)

    Dertlerimizi burdan da olsa paylasmak guzel. Yorumuna tesekkur ediyorum!

    Sevgiler

    Moonie

    ReplyDelete