Sunday, January 3, 2010

Anlat İstanbul


Ünlü bir çok oyuncuyu aynı film içinde toplayabilmesiyle çok iddialı bir proje var önümüzde.. İstanbul'un içinde yaşanan hikayeler, ünlü masallardan esinlenilerek sunulmuş önümüze. Filmin 5-6 tane yönetmeni var. Bunun yanısıra bir şehir bağlamında bir kaç hikayeyi birleştirme çabasıyla 'Paris, Je T'aime' ya da 'New York, I love You' filmleri tipinde bir filme benzemiş.

Filmde bildiğimiz ve tanıdığımız, tiyatro kökenli oyuncular yine oyunculuklarını konuşturmuş. Özellikle Altan Erkekli, Fikret Kuşkan, Çetin Tekindor ve Güven Kıraç yine her zamanki gibi göz kamaştırıcılardı rollerinde. Erkan Can'ı da kısa da olsa görebilmek çok hoştu. Nurgül Yeşilçay'ın yer aldığı hikaye de ayrı hoşuma gitti. Bu kadına gitgide kanım ısınıyor sanırım. Eskiden (Asmalı Konak dönemlerinde) biraz itici bulurdum kendisini. Bu filmle keşfettiğim ve gayet başarılı bulduğum birisi ise Yelda Reynaud oldu. Çok içten ve sıcak buldum oyunculuğunu.

Filmin bazı kusurları var, hikayeler çok başarılı bir şekilde bağlanamamış birbirine mesela. Ayrıca Azra Akın'ın 'oyunculuğu' çok fena şekilde sırıtıyor. Pek bir sahte olmuş. Ama onun dışında bu film bence, gayet takdir edilesi bir çaba ve emek örneği. Hala katetmemiz gereken çok yol olsa da, Türk sinemasında böyle farklı ve yeni bakış açıları, projeler görmek çok mutluluk verici bence.

Filmi beğendim ben, kusursuz olmasa da gayet hoş ve görsel açıdan da tatmin edici bir filmdi. Özellikle kapanış sahnesine bayıldım. Yanık klarnet sesi ve güzel İstanbul'un görüntüleriyle ise şehr-i şehir, buram buram özlettirdi kendini bana yeniden..

Anlat İstanbul!

Aklın nerde yine ?
Nerde kaldın dün gece ?

Anlat İstanbul!
Üzüldün mü, yorgun musun ?
Hala çok mu içiyorsun ?

Hadi anlat İstanbul!
Yine kavgaya mı karıştın ?
Aşkın başından mı aşkın ?

Kaç tepe, kaç kapı, kaç boğaz, kaç sur ?
Kaç hayat, kaç masal, kaç git, kaç dur ?
Anlat İstanbul!

Anlatsana İstanbul!
En güzel şehir sen misin?
Her masalı bilir misin?


Anlatsana İstanbul!
Üşüdün mü, karnın mı aç?
Rüya mı gördün? Saat kaç?

Hadi susma! Susma hadi!
Hep susarsın, artık susma!
Anlat İstanbul!

Kaç tepe, kaç kapı, kaç boğaz, kaç sur?
Kaç hayat, kaç masal, kaç git, kaç dur?
Anlat İstanbul!

Ümit Ünal

3 comments:

  1. Ben de hep izlemek istedim bu filmi ama bir turlu olmadi. Tekrar hatirlatmis oldun bana. Ayrica yorumun icin cok tesekkurler, beni mutlu ettin :)

    ReplyDelete
  2. Nereden buldun bu filmi? Bu Turk filmlerini buldukca biz de nasiplenebilir miyiz arada bir? :)

    ReplyDelete
  3. Merhaba B,

    Izlemeni tavsiye ederim kesinlikle, ama Istanbul'u feci ozletiyor, uyarmadi deme :)

    Pratik Anne,

    Ozeline mesaj attim.


    Moonie

    ReplyDelete