Tuesday, January 26, 2010

Postcrossing


Postcrossing, ilk defa Zsa'nın blogunda gördüğüm bir proje. Görür görmez fikre hayran kaldım ve hemen ben de katıldım tabii ki bu furyaya. Fikir şu: Dünyanın neredeyse bütün ülkelerinin dahil olduğu bir ağ içinde, tanımadığınız insanlara kartpostallar gönderiyorsunuz. Tabii ki gerçek posta yoluyla, yani e-kart değil (bence o zaman hiç bir anlamı olmazdı!) Diyelim ki gidip siteye üye oldunuz. Hemen rastgele bir adres isteyebiliyor ve o adresteki tanımadığınız kişiye bir kartpostal yolluyorsunuz. Gönderdiğiniz kartpostal sayısı kadar da kartpostal adresinize gelmeye başlıyor 1-2 hafta sonra! Çok heyecan verici :)

İlk üye olduğunuzda aynı anda sadece 5 kartpostalınızın seyahat edebilme şansı var. Siz daha çok gönderdikçe bu sayı artıyor (sanırım 20'nin katları şeklinde). Gönderdiğiniz kartpostal üzerine o kartın özel numarasını yazmanız şart ki onu alan kişi de hemen internete kaydedebilsin.

Ben şu ana kadar 16 kartpostal göndermişim, bana gelenlerin sayısı ise 14. Bu iki sayıyı mümkün olduğu kadar birbirine yakın tutmaya çalışıyorlar.

Yorgun argın eve gelince posta kutunda senin adına gönderilmiş ve reklam ya da fatura olmayan bir kart bulmak o kadar güzel ki! Bir de o kartı internete girince bana kaç günde ulaştığı ve hangi ülkeden, hangi kullanıcıdan gönderildiği bilgileri de çıkıyor. Dünya haritası üzerinde 'kartın yolculuğu'nu görebiliyorsunuz! İşte şöyle:


Kartpostalın yolculuğunu görmek çok keyifli. Bildiğinizi sandığınız ülkelerin hiç adını duymamış olduğunuz şehirlerinden kartlar gelmesi daha da keyifli. Her kartla yeni bir yer, güzel bir söz ya da yabancı dillerden bir kaç kelime öğreniyorum!

Şimdiye kadar bana kart gönderen kullanıcıların ülkeleri: İngiltere, Avustralya, Almanya, Finlandiya, Hollanda, Kosta Rika, Brezilya ve Polonya. Aynı ülkeden bir kaç tane kartpostal geldiği de oluyor.

Postcrossing bence dünyayı küçülten, insanları size yakınlaştıran, çok keyifli bir deneyim! Herkese tavsiye ederim. Güzel bir kartpostal koleksiyonunuzun oluşması da cabası.

İşte bana gelen kartlar arasından sevdiğim bir seçki:



Brezilya



Almanya



Almanya - Yaşasın Pokemonlar :)

4 comments:

  1. kesinlikle çok heyecan verici, bende üye olucam :) dediğiniz gibi o akşam eve gelip posta kutusuna bakma heyecanı gibisi yok.. hazır bunu unuttuğumuz bu çağda tekrar hatılayalım :))

    ReplyDelete
  2. Aaaa sen de mi uye oldun! Harika!! Ben bir de forum kismina sardim onun :) Tag'ler, Round Robin'ler takiliyorum :)

    ReplyDelete
  3. Ne tesaduf, ben de bu aralar antikacilarda dolasip posta kartlari aliyorum. Aldiklarimi genelde ozel birine gonderiyorum:) Benim de posta kutumda o ozel kisiden posta kartlari oluyor. Ilk aldigimda cok heyecanlanmistim. Kesinlikle e-maillerden cok daha degerli bir iletisim yolu posta kartlari.

    Ben de uye olayim bu siteye. Boyle bir grubun parcasi olmak hos olsa gerek.

    ReplyDelete
  4. Merhaba Nilay,

    Bence de, kesinlikle uye olmani tavsiye ederim.

    Zsa,

    Evet, senin blog'unda gorur gormez uye olmustum ben de. Forum'a hic bakmadim, merak ettim simdi!

    Nurvenur,

    Gercekten cok keyifliymis kartpostal biriktirmek. Bence de e-mailden cok daha kalici ve elle tutulabilir bir iletisim sekli.

    Bence de uye ol kesinlikle, bence insanin hayatina renk katiyor :)

    Sevgiler

    Moonie

    ReplyDelete