Tuesday, February 23, 2010

Retrospektif

2010'un ilk iki ayının nereye gittiğini birisi söyleyebilir mi bana lütfen? Biz daha yeni 2010'a girmemiş miydik??? Zaman öylesine korkunç bir hızla koşuyor ki! Bu sene önceki senelerden de hızlı sanki.

Bakalım neler olmuş 2010 başladığından beri :)


Bu iki ayda:

- Middle East Music Ensemble grubunun provalarına 5-6 senedir her hafta katılıyorum. Grupça Ocak ortasında bir 'Türk müziği konseri' verdik burada ve bir solo ve bir kaç koro şarkısı olmak üzere bir çok şarkı söyledim! Sahnede müzikle bir olmak, muhteşem bir duygu. Şarkı söylemeyi çok seviyorum.

- Okulda ders veriyorum her hafta. Derse hazırlık, ders verme ve öğrencilere sınav vermeyle birlikte haftada iki--üç günümü alıyor.

- İki haftada bir 'Middle East History and Theory Workshop'ı düzenleyip, konuk konuşmacılar çağırıp posterlerini kampüsün değişik yerlerine asıyorum. Workshop'la ilgili bütün email iletişimini ve web sitesi tasarımını ve güncellenmesini ben yapıyorum.

- Bir yandan tezim için okuma yapıp proposal yazıyorum. Mart'ta Türkiye'ye gittiğimde arşiv taraması yapacağım tekrar. Nisan'da proposal sunumumu yapıp 'ABD' (All but dissertation) olmak en büyük hedefim.

- Bizim alanın en büyük konferanslarından biri olan Middle East History and Theory Conference'ı bu sene düzenleyen iki kişiden biri benim. Panellerin oluşturulması, gelecek hoca ve öğrencilerle olan iletişim, ve konferansın diğer bütün organizasyon işleri benim üzerimde. Konferans Mayıs'ın ortasında kampüsümüzde gerçekleşecek. A.B.D'nin ve dünyanın her tarafından hocalar ve öğrenciler katılıp sunum yapacaklar. Benim için bu konferansı organize etmek çok heyecan verici ve öğretici bir deneyim!

- TACA'nın bir çok aktivitesine, yarışma ve konserlere katılıp gönüllü olarak yardım etmeye de çalıştım. Şubat'ın ortasında '3. Çiftler Bilgi Yarışması'nın 20 sorusunu Bart'la birlikte hazırlayıp powerpoint'e çevirdik, üzerinde saatler harcadık. Bir de yarışmayı sundum. Çok keyifli bir deneyimdi, çok eğlendik! :)

- Bu dönem bir de konferansla ilgili olarak bizim okulun öğrenci sinema salonu olan Doc Films'de gösterilmek üzere bir film serisi önerisi hazırladım. Rekor sayılabilecek bir süre içinde projeme üç tane sponsor buldum (Center for Middle Eastern Studies, Franke Institute for the Humanities, TACA) ve 24 saat içinde oturup 10 filmin özetlerini ve film serisi için gereken uzun kompozisyonu yazıp düzenledim. Aynı gün içinde filmlerin 35 mm kopyalarını bulmak için Amerika'nın 6 değişik eyaletini telefonla arayıp distribütörlerle konuştum, kira ve gösterim ücretlerini öğrendim.

Film serisi önerim, Doc Films'in oylama toplantısında en çok oyu alarak (30 oy) birinci oldu ve 14 önerinin arasından sıyrılan 6 film serisinden biri oldu. Önümüzdeki ilkbahar döneminde kampüsümüzde 10 adet 'Ortadoğu-Akdeniz şehirleri' temalı film gösterilecek. Ve en heyecan verici olanı da seçtiğim filmlerin arasında 4 tane Türk filmi olması! Bu Doc Films'in tarihinde ilk defa olan bir şey. Daha önceden hep Amerikan sineması ya da Avrupa sineması örnekleri gösteriliyordu. Bir ilki gerçekleştirebildiğim için çok ama çok mutluyum. Biraz yoruldum ama kesinlikle değdi harcadığım zamana!

- Bütün bu işlerin üzerine bir de kendimize bir ev aramaya başladık. Haziran gibi taşınmayı düşündüğümüz için internetten ev bakmaya ve haftasonları düşündüğümüz ev seçeneklerini gezmeye başladık. Bu da zaman alan ve zahmetli bir şey. Haziran'da taşınacak olduğumuz zamanki yoğunluğu ise düşünmek istemiyorum bile!

- Ciddi olarak fotoğraf çekmeye devam ediyorum. Siyah-beyaz portreler en sevdiğim fotoğraf konusu. Ayrıca Afgan bir arkadaşımın nişanında benden rica etmesi üzerine ilk defa profesyonele yakın fotoğraf çekimi yaptım. Sonuçlardan hayli memnunum! Fotoğraf, hayatımın en büyük tutkularından biri.

- Şubat ayının ortasında rejime başladım ve tatlıyı tamamen kestim. Günde yarım saat de yürüyüş yapmaya çalışıyorum her gün. Çok daha fazla sebze ve meyve yemeyi de düstur edindim kendime. Bu değişiklik beni çok mutlu etti ve kendimi çok daha iyi hissediyorum.

Ve tabii ki bütün bunların yanısıra blog'uma haftada 2-3 kez yazmayı da ihmal etmedim ve sizlerle hayatımı paylaştım. Yazmayı çok sevdiğimden, bu benim için bir zevk!

2010'un ilk iki ayı işte böyle geçmiş. Meşgul olmama rağmen yaptığım herşeyi severek ve büyük bir keyifle yapıyorum ve çok mutluyum, önemli olan da bu zaten. Ne demişler, 'işleyen demir ışıldar' :)


9 comments:

  1. kesinlikle isildiyorsun :)) super isler halletmissin, super planlar dizmissin.. 2010 un hep bu kadar hareketli ve basarilarla dolu gecmesi dilegiyle..

    ReplyDelete
  2. ama amerikada master yazılarınıızın devamı gelmedi:(bekliyorum

    ReplyDelete
  3. Bravo Moonie! Bu kadar isin arasinda teze zaman ayirman da ayrica basari! Ben seneye ders versem oral'larima calisacak zaman kalir mi acaba telasesi icindeyim, dusun! Bu arada kel alaka ama MESA 2010'a basvurdun mu? Belki San Diego'da tanisiriz :)

    ReplyDelete
  4. Bu arada hangi filmleri sectin?

    ReplyDelete
  5. Ne kadar uretken bir 2010 olmus. Utandim tembelligimden, senin yaptiklarinin yaninda:)

    Gecen yaz geldigimde ben de DOC filmlerinden birini izlemistim sizin okulda. Salon tiklim tiklim dolu ide. Senin sectigin filmlerin o kitle tarafindan izlenmesi ne guzel!!! ZSA'nin sorusunu ben de sorayim. Hangi filmleri sectin??

    ReplyDelete
  6. bunca işi yapmış biri mi soruyor 2010 un ilk iki ayının nereye gittiğini? :)

    hızınıza ve enerjinize maşallah.

    Bu aralar üzerime yapışan rehavetten kurtulmak ve motive olmak için buraya sık sık uğramalıyım sanırım.
    Bu enerjinizin ve başarılı işlerinizin tüm yıl sürmesii dilerim.

    ReplyDelete
  7. bir süredir takipteydim, ilk yorumum arka planı emek dolu bu yazıya olsun.

    someonesometimes'ın ricasına ek olarak, içinden gelirse tabii ki, akademik kariyer yapmak isteyen gençler için de yol gösterici ve umut verici (gaz değil, umut :) yazılar okumak harika olurdu. hele üniversite sınavına çalışmaktan nefes alamadığım şu günlerde. :)

    ReplyDelete
  8. Merhaba Nilay, cok tesekkur ederim sana! :) Hepimiz icin oyle olur insallah.

    Merhaba someonesometimes,

    Master/Doktora yazi dizisi devam edecek (merak etmeyin unutmadim). Cok yakinda!!

    Merhaba Zsa,

    Evet, bu sene MESA 2010'a panel olarak basvurduk! Seninle (kabul edilirse panelimiz) San Francisco'da tanismak cok guzel olur :) Haberleselim bu konuda mutlaka.

    Zsa ve Nurvenur: Sagolun dostlar. Sectigim filmler: Nurbi Bilge Ceylan - Uc Maymun ve Iklimler, Fatih Akin - Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul ve Yasamin Kiyisinda. Bir NBC hayrani olarak benden baska ne beklenirdi ki zaten :)

    Merhaba e.t., cok tesekkur ederim. Bence az bile is yapiyorum, cok daha aktif olmam gerektigini dusunuyorum aslinda. Butun guzel dileklerinizin aynisini ben de sizin icin diliyorum.

    Merhaba Oguzhan,

    Cok tesekkur ederim yorumunuz icin. Akademik kariyer icin oncelikle "Neden doktora?" ve "Universite egitiminin onemi" yazilarimi tavsiye ederim, sayfanin sag tarafinda "en cok okunanlar" arasinda var. Doktora yazi dizim zaten devam edecek.

    Sevgiler,

    Moonie

    ReplyDelete
  9. Hizla yazarken "Nurbi" yazmisim, tabii ki "Nuri Bilge Ceylan" olacak :)

    ReplyDelete